Ha elkap a gépszíj

Napról napra, hétről hétre egyre többet edzel, egyre jobban. Minden edzést maxon csinálsz és mégsem érzed magad fáradtnak. Valahol érzed, hogy vissza kellene venni, mert nem lesz jó vége, de benned van a kisördög, hogy olyan jó még ezt is és ezt is és még azt is megcsinálni.

Napról napra, hétről hétre egyre többet edzel, egyre jobban. Minden edzést maxon csinálsz és mégsem érzed magad fáradtnak. Valahol érzed, hogy vissza kellene venni, mert nem lesz jó vége, de benned van a kisördög, hogy olyan jó még ezt is és ezt is és még azt is megcsinálni.

Na ez az a pont, ahol érdemes nagy levegőt venned és visszafogni magad.

Tudom, most visszarángattalak a földre. De hidd el, kellenek a szöszmötölős, kicsit lazázós edzések, hogy a szervezeted kipihenje magát. Hosszú távon az építkezés a lényeg. Erre gondolj, ha nem bírsz az energiákkal.

Nálunk edzésen valahogy így zajlik.

Edző: Fáradt vagy?

Én: Nem.

Edző: Biztos?

Én: Igen. Nem érzem, hogy az lennék.

Edző: Rendben, de én látom, hogy az vagy. Úgyhogy visszaveszünk.

Itt jön a dráma és a színpadias hiszti. Szegény edzőknek jut ugyanis az a hálátlan szerep, hogy olykor szembesítsenek azzal, amit mi nem akarunk látni.

Mert a fej felül tudja írni az adott állapotodat és egy erős cél segít alkalmi süketé válni.

Felmerül a kérdés, hogyan fogd magad vissza. Nekem az a receptem, hogy beiktatok egy napot, amit én téblábolós edzésnek hívok. Direkt visszafogom a tempót, nézem az órát és azonnal visszaveszek, ha pl 5 perces ezrek alá megyek. Ha 5 perces a tempód akkor 6 percbe és így tovább…..

Másfél hétben egyszer próbáld ki. Csak egy könnyű edzést “áldozz” fel és figyeld meg, hogyan reagál a tested.

És mit nyersz azzal, hogy néha téblábolsz? Például azt, hogy a versenyedig nem zsigereled ki a tested. Sokkal fittebb leszel fejben (hosszú távon), elkerülheted a nagy mélypontokat.

A verseny hetében pedig PIHENJ! Kevés edzés, sok alvás, ráhangolódás.


Hajrá futók!

Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft