Reggeli futás vs esti edzés: melyiknél, mire figyelj?

Te mire esküszöl: még munka előtt letolod a kitűzött távodat vagy egy nehéz nap után így ereszted ki a gőzt? De azt tudtad, hogy másként kell készülnöd és levezetned utánuk?

Te mire esküszöl: még munka előtt letolod a kitűzött távodat vagy egy nehéz nap után így ereszted ki a gőzt? De azt tudtad, hogy másként kell készülnöd és levezetned utánuk?

Azok szerint, akik reggelente róják a köröket, nincs is motiválóbb ennél. Felkészülsz a napra, nem stresszelsz azon, hogy vajon lesz-e időd meló után sportolni, és energikusan vágsz neki a kihívásoknak. Viszont nagyon oda kell figyelni arra, hogy megfelelően hidratálj (többet kell inni, mint egy napközbeni edzésnél), és mivel az egész tested le van még lassulva, több bemelegítésre van szükséged. Ez nem csak az ízületeid és izmaid miatt fontos, de tüdőd és szíved számára is. Az a legjobb, ha pár falat ételt is magadhoz tudsz venni, ha ez nem sikerül, utána fél órán belül mindenképpen reggelizz meg!

Olvasd el ezt is!

Az esti edzéseknél kisebb a sérülés veszélye, viszont utána biztosan nehezebben alszol el, hiszen felpörget. Ha viszont bevetsz néhány relax trükköt, nem lesz gond: hazaérve hallgass lágy, lassú zenét, kortyolgass citromfű teát és/vagy használj levendulás illóolajat. Mindenképpen a lehető legmelegebb vízben zuhanyozz le, de a hálószobádat tartsd hűvösen. Így tested önmagát hűti, nyugtatja le. És, nem mintha olyan sokunknak lenne lehetősége napközben szunyókálni, ha neked mégis van, akkor is felejtesd el, nehogy ez akadályozzon az elalvásban este!

Rövidítsd le a megfázásod 3 nappal

Egy tabletta elég ahhoz, hogy megállítsa az orrfolyást!

Zsíros ételek, amikből többet kéne enned a dietetikusok szerint

Nem kell félned a zsírtól, hiszen ez az a makrotápanyag, ami sokáig eltelít, ráadásul a szívednek és az agyadnak is jót tesz.

Miért fontos a core izmok erősítése?

Ha nem tudod, hogy mit takar a core izmok kifejezés vagy csak szeretnél jobb futóvá válni, ez a cikk neked szól:

Ez az egy dolog segíthet abban, hogy többet fuss

Gondolkodtál már azon, miért van az, hogy néha úgy tűnik, romlitt az állóképességed? Ebben közrejátszhat az alvás, a stressz, ugyanakkor a légzésnek is nagyon fontos szerepe van abban, hogy milyen az energiaszinted.

Érzetek játéka csupán?

Az ember nem gép. Test és lélek. Folyamatos interakciók sokasága éri a környezeti tényezők és a belső világ között. Ha fut, akkor is. Ezek a hatások akár észrevétlenül megnyugtatnak, akár figyelmeztetnek valamire, vagy éppen kizökkentenek az aktuális állapotból, egyszóval hatással vannak ránk.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft