4 dolog, amire minden futónak igent kell mondania

A futók szeretik a megszokásokat! Ugyanaz a cipő és útvonal, pedig sokszor érdemes felrázni a dolgokat. Ha legközelebb felteszik neked valamelyik kérdést a lentiek közül, mindenképpen bólints rá!

A futók szeretik a megszokásokat! Ugyanaz a cipő és útvonal, pedig sokszor érdemes felrázni a dolgokat. Ha legközelebb felteszik neked valamelyik kérdést a lentiek közül, mindenképpen bólints rá!

Olvasd el ezt is!

Táv

Attól még, hogy újabban folyton félmaratonokat futsz, nyugodtan menj el egy 5K-s versenyre, és fusd le mondjuk a legjobb időddel. Vagy, ha eddig nem merészkedtél ki a bűvös 10-esből, akkor nevezz be egy hosszabb távra. A lényeg, hogy bármire is kattantál rá, jó kilépni a megszokásból, és egy kicist mást csinálni. Nem csak a lelkednek, de a teljesítményednek is jót tesz igent mondani ezekre!

Terep

Ha eddig csak padon futottál, akkor itt az idő igent mondani az utcára is. Így olyan dolgokat tapasztalsz meg, mint szél, hőmérséklet és hasonlók, amik lendítenek majd a teljesítményeden. De fordítva is hasznos: a padon egy stabil, állandósult, magabiztos tempót érhetsz el könnyedén!

Lassítás

Nem mindig az a fontos, hogy lefaragj az időeredményedből. Az is hatásos lehet, ha elmész futni egy nálad jóval lassabb emberrel. Egy intenzív felkészülés közben sokat segít az aktív regenerálódás, amire épp alkalmas egy lassabb kocogás, de amiatt is hasznos, hogy így jobban oda tudsz figyelni a mozgásodra.

Gyorsítás

Amikor a nálad sokkal jobb formában lévő barátodelhívott futni, nemet mondtál, mert féltél, hogy nem bírod tartani a tempót? Ok, talán lógó nyelvvel loholsz majd utána, de aztán rájössz, hogy néha-néha érdemes beiktatnod vele edzéseket, hiszen így sokkal könnyebben kilépsz a komfortzónádból, ami elengedhetetlen a fejlődéshez!

Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft