4 dolog, amire minden futónak igent kell mondania

A futók szeretik a megszokásokat! Ugyanaz a cipő és útvonal, pedig sokszor érdemes felrázni a dolgokat. Ha legközelebb felteszik neked valamelyik kérdést a lentiek közül, mindenképpen bólints rá!

A futók szeretik a megszokásokat! Ugyanaz a cipő és útvonal, pedig sokszor érdemes felrázni a dolgokat. Ha legközelebb felteszik neked valamelyik kérdést a lentiek közül, mindenképpen bólints rá!

Olvasd el ezt is!

Táv

Attól még, hogy újabban folyton félmaratonokat futsz, nyugodtan menj el egy 5K-s versenyre, és fusd le mondjuk a legjobb időddel. Vagy, ha eddig nem merészkedtél ki a bűvös 10-esből, akkor nevezz be egy hosszabb távra. A lényeg, hogy bármire is kattantál rá, jó kilépni a megszokásból, és egy kicist mást csinálni. Nem csak a lelkednek, de a teljesítményednek is jót tesz igent mondani ezekre!

Terep

Ha eddig csak padon futottál, akkor itt az idő igent mondani az utcára is. Így olyan dolgokat tapasztalsz meg, mint szél, hőmérséklet és hasonlók, amik lendítenek majd a teljesítményeden. De fordítva is hasznos: a padon egy stabil, állandósult, magabiztos tempót érhetsz el könnyedén!

Lassítás

Nem mindig az a fontos, hogy lefaragj az időeredményedből. Az is hatásos lehet, ha elmész futni egy nálad jóval lassabb emberrel. Egy intenzív felkészülés közben sokat segít az aktív regenerálódás, amire épp alkalmas egy lassabb kocogás, de amiatt is hasznos, hogy így jobban oda tudsz figyelni a mozgásodra.

Gyorsítás

Amikor a nálad sokkal jobb formában lévő barátodelhívott futni, nemet mondtál, mert féltél, hogy nem bírod tartani a tempót? Ok, talán lógó nyelvvel loholsz majd utána, de aztán rájössz, hogy néha-néha érdemes beiktatnod vele edzéseket, hiszen így sokkal könnyebben kilépsz a komfortzónádból, ami elengedhetetlen a fejlődéshez!

4 tipp - erre figyelj, ha esőben futsz

Ha a természet megtréfál és a versenyed napján hatalmas esővel köszönt, fogadd meg a következő tanácsokat.

Tízperces gyalogló edzésterv, amit ebédidőben is elvégezhetsz

Van olyan, hogy nincs kedved normálisan edzeni, pedig nagyon szükséged lenne a mozgásra. Vagy éppen most lábadozol egy sérülésből, és csak szoktatnod kell a testedet ahhoz, hogy újra elkezdesz sportolni. Bármelyik is igaz rád, az alábbi tízperces edzésterv neked szól!

Játssz a társaddal futás közben!

Amerikában van egy játék, „Would you rather” a neve, melynek lényege, hogy a kérdésben feltett két opció közül kell kiválasztani azt, amelyik szimpatikusabb.

Az ünnepek alatt fuss kevesebbet, figyelj a családra jobban!

Mindjárt itt a karácsony. Az ősz elrepült és már talán kezdetét is vette a nagy hajtás.

Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft