Edzés egyedül vagy csoportban?

Az örök dilemma. Egyedül, vagy csoportban jobb edzeni? Nekem úgy alakult az edzőváltás után, hogy egyedül készülök, persze nem árt tisztázni, mit jelent ez valójában nálam.

Az örök dilemma. Egyedül, vagy csoportban jobb edzeni? Nekem úgy alakult az edzőváltás után, hogy egyedül készülök, persze nem árt tisztázni, mit jelent ez valójában nálam.

Van egy edzőm. Bár nem mindig tudott fizikálisan jelen lenni, ez májustól megváltozott, Káldy Zoli már az Újpest edzői csapatát erősíti, aminek nagyon örülünk. Ott van a férjem. Amikor csak tudott, átsegítette a hosszú tempós futásaimat. A pályaedzéseket egyedül csinálom, nyúl vagy edzőtárs nélkül. Megoszlanak a vélemények, mi a jó. Én odáig merészkedtem, hogy amerikai kutatásokat is átböngésztem ezzel kapcsolatban, aminek meglepő eredménye van: az olimpiára készülő hosszútávfutóik jelentős része egyedül készül. (edzővel) Olyan ritkán van, aki még az edző segítségét sem veszik igénybe.

Vannak versenytársaim, szintén egykék.

Hogy ez női dolog lenne speciálisan, azt nem gondolom.

És nem, nem vagyok őrült azért, mert egyedül körözök, a fentebb leírtak is bizonyítják :)

Én ezt az utat járom. Ez nem jobb vagy rosszabb választás annál, mint akik csoportban edzenek. Voltam a csoport oldalon is. Cirka 18 évig. Szerettem, a buktatóival együtt. Mert tény, hogy nehéz 10-15 emberrel együtt edzeni. Vannak nyűgös napok, van aki kevésbé tud alkalmazkodni. De mindennel együtt, életem egyik legjobb időszaka volt, amikor az előző edzőmnél 5-6 fős csoportban (mind fiúk, lányokkal nehezebb :D) edzhettem. A mai napig, bár az életünk ezer szál felé ment, az évben egy-két napot találkozunk. Nosztalgiázni. :)

Kép

Mi a jó a csoportban?

  • motiváció-ha fáradtabb vagy, mindig van valaki, aki magával fog húzni
  • egymás segítése, csapatmunka
  • barátságok kialakulása
  • az edzést könnyebb megcsinálni (váltott vezetések)
  • móka móka móka
  • senki nem fog neked annyira tiszta szívvel drukkolni, mint a csapatod

Mi a hátránya?

  • széthúzás (klikkesedés)
  • nem a neked megfelelő tempóban edzel ha folyton másokhoz alkalmazkodsz
  • nem egészséges rivalizálás
  • fiatal korban előfordulhat, hogy rossz irányba terelgetik egymást

Nézzük a másik oldalt. Mi az egyedüli edzés előnye. Azt hozzá kell tenni, hogy nem mindenki képes egyedül edzeni, de semmi gond nincs ezzel. Mindenki más.

  • erősebbé válsz fejben,
  • nem kell alkalmazkodni senkihez,
  • csinálhatod a saját tempódat
  • versenyen sokat profitálhatsz, ugyanis ha egyedül maradsz, mivel tudod, hogy képes vagy így is úgy is jó teljesítményre, nem fogsz idegeskedni e miattjobban megismered magad. Muszáj megismerned, hiszen csak te vagy a pályán, nem vonja el a figyelmedet semmi. Ami az elején nehéz lehet, de nagyon klassz utazás önmagad körül

Mik a hátrányai?

  • mivel csak magadból tudsz meríteni és vannak rosszabb napjaink, így nehéz edzés időszakok is akadnak. Egyedül több energia ezen átrágni magunkat
  • néha lustább lehetsz, mert senki nem sarkall arra, hogy kilépj a komfortzónádból néhanapján edzésen is. (ha felismered, ezen tudsz változtatni)
  • egyedül melegítesz, egyedül vezetsz le, egyedül erősítesz. Kell ehhez bármit hozzáfűzni? :)
Kép

Az egyedül edzés kívülről nehéznek tűnhet. Ezért kérdezik tőlem gyakran, hogy bírom csinálni. Erre a válasz annyi, hogy én ilyen vagyok. Magányos farkas. Ehhez kell egy nagyon erős motiváció, világos célok és a sokat emlegetett “örök szerelem” azzal, ami csinálsz.

Amíg a szerelmem, a barátok, az edzőm és annyi jó ember és drukker mellettem van, hogy lehetnék én egyedül. Ők kapcsolnak ki, ők töltenek föl energiával. Így a végtelenségig el lehet futni, nem igaz?

Egy pici tanács: legyen csoport, edző partner vagy néha-néha egy futótárs mellettetek. Engem tényleg felüdít ha például Józsa Gabiékkal egy reggeli edzést összehozok. Néha a magányos farkasok is bandáznak :D

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft