Fuss terepen is - útvonalak, ötletek, tanácsok 2. rész

Ezt a 10-es kört is szeretem, bár jóval ritkábban futom, mint a múltkori panorámát. Kicsit nehezebb, mert van benne egy „nagyobb” hegyecske, ez pedig a Vadaskerti-hegy. A maga 371 méterével persze dombnak számít, de ezt valahogy soha nem érzem, amikor futást próbálok erőltetni a csúcsra tartó emelkedőn.

Ezt a 10-es kört is szeretem, bár jóval ritkábban futom, mint a múltkori panorámát. Kicsit nehezebb, mert van benne egy „nagyobb” hegyecske, ez pedig a Vadaskerti-hegy. A maga 371 méterével persze dombnak számít, de ezt valahogy soha nem érzem, amikor futást próbálok erőltetni a csúcsra tartó emelkedőn.

A nehezebben tájékozódó futótársaknak előny, hogy csupán két jelzést kell megjegyezni és követni, csak jelzett úton halad és tulajdonképpen a körön belül van egy kis kör, az útvonal többi része, az ismeretlen katona sírjától egyetlen oda-vissza szakasz.
Ami miatt még szintén nagyon ajánlom, nyári melegben kifejezetten jó választás, mert néhány száz métert leszámítva, végig dús lombú fák közt, árnyékban lehet futni, illetve ha kicsit tovább futsz Hűvösvölgy felé a kéken, a zebránál, a lángosos mellett van egy kút. Így tudsz tölteni a kulacsodba, hogy visszafele is legyen folyadékod.
Ez az útvonal sem kifejezetten technikás, de azért a Vadaskerti-hegyre felfelé (majd pedig lefelé) inkább a lábad elé figyelj, van néhány nagyobb kő, kiálló gyökér az ösvényen.
A Vadaskerti-hegy innenső emelkedőjét most még nem tudtam végigfutni, enyhébb és kicsit meredekebb emelkedős szakaszok váltják egymást. A múltkori pulzuskontrollos fogadalmamat kénytelen voltam sutba vágni, mert próbáltam kicsit haladósabban menni (persze, hogy vártak otthon), ezért hamar 170 fölött lüktetett a pulzusom, de ha gyalogoltam – igaz, ütemesen – sem ment 160 alá. Edzettlenség, túlsúly, ez van.
Ha nagyon elfáradtál volna a futás végére, kicsit le lehet belőle vágni. Visszafele a kéken, a focipályánál, ha a zöld sávon balra folytatod az utat és nem jobbra fel, az utolsó, Árpád-kilátó felé tartó emelkedő elhagyható. Majdnem én is ezt a könnyebb utat választottam. :-) Mondjuk kifejezetten szeretem az Árpád-kilátó felé befejezni a futásaimat, mert lefelé a Fenyőgyöngyéhez, mindig klassz flow élményem van és nagyon jó így lenyomni az óra stop gombját.
Tehát akkor még egyszer az alap adatok:
Kiindulási pont: Fenyőgyöngye parkoló
Követendő jelzések: kék sáv, sárga sáv
Szintemelkedés: 371 méter
Távolság: 10,6 km
Az alábbi linken látható az útvonal térképe, innen a track is letölthető: Vadaskerti kör
A sorozat első részét itt olvashatod.
Fotó: Szász Norbert

Akkor is edzened kellene, ha nincs kedved?

Minden sportoló ember életében eljön a pont, amikor a háta közepére sem kívánja a mozgást. Egy új kutatás szerint viszont pontosan ilyenkor nem érdemes kihagynod a sportolást!

Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft