A reggeli ágyba visszahúzós manóról

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy könnyű az első pár alkalommal 5-kor, vagy akár 6-kor felkelni, bekapni valamit, esetleg lopni még 5 percet egy gyors presszó kávéra és futni.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy könnyű az első pár alkalommal 5-kor, vagy akár 6-kor felkelni, bekapni valamit, esetleg lopni még 5 percet egy gyors presszó kávéra és futni.


Amikor először csörgött idén az óra fél hatkor, elbuktam. Hat után tudtam lelket önteni magamba és fél nyolckor sikerült pályára állnom. Nem segített az sem, hogy a macskám az ölembe bújt a reggeli kávézós időmben, dorombolt, meleg volt és puha, a hőmérő pedig nem akart 3 fok fölé kúszni.
Igen, az első 5 perc az elején……több mint mackós.
Mégsem olyan rossz ez! Hatodik perctől beindul a test, a láb, az agy nem feltétlen. :) Elkapom az első napsugarakat, az utca az enyém, a madarak ébredeznek, a levegő friss. Teszem egyik lábam a másik után. Ilyenkor nem gondolkodom szét magam.
Emelkedőre fel, lejtőn le, észbe kapok és vége is. Egy forró zuhany, a zöld teám, a tartalmas reggelim, enyém a nap többi része!
Mostanra sokadjára csörög 6-kor az óra. Megvan a rutin, kipattanok az ágyból, egy banán, egy kávé,(ez a kombó csak haladóknak) felöltözés, ezt azt még elintézek, hogy ne zavarjon futás közben és lépek ki az ajtón, hogy fussak egy jót.
Igen, az első 5 perc még mindig mackós. De nem bánom. Mert ma is elkaptam a reggeli napsugarat (az egyetlent a mai nap folyamán).

Kép

Jöjjön pár olyan tipp, ami hasznos lehet, ha reggel edzel.
Mit egyek?
Banán, piritós, müzliszelet (ne túl cukros) jól jöhet futás előtt. Ha még kezdő vagy, vigyél magaddal egy energiaszeletet, biztos ami biztos. Előfordulhat, hogy a vércukor hirtelen leesik.
Folyadék
Fél liter folyadékot minimum magamba töltök. Felkelés után rögtön egy pohár vízzel indítok.

Kép


Miért jó még reggel edzeni azon kívül, amit fentebb leírtam?
- erősebb leszel fejben
- frissebb leszel napközben
ha bírod az éhgyomorra történő futást, nagyon hatékony módszer a zsírégetésre. De figyelem! Nem mindenkinek fekszik, hogy nem eszik semmit futás előtt. (például nekem sem. Egy-két banánt muszáj magamhoz vennem, mielőtt nekivágok. Versenytársaim közül van, aki a napot reggeli nélküli futással kezdi. Próbáltam, de elszédültem, így letettem róla.
Valld be, hogy megtetszett a reggeli futás. Remélem megszeretitek ti is. Tavasszal, nyáron és kora ősszel a legjobb!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft