Futótáboroztunk, imádtuk, és megmutatjuk, milyen volt!

5 nap, napi 2 edzés, 12 különböző teljesítményű futó, egy kemény edző, a RW csapata, és egy szuper helyszín: ebből állt össze múlt héten a Generali Runner's World  Futótábor, ahonnan mindenki szuper élményekkel, egy kis izomlázzal(?), hatalmas motivációval és új futópajtásokkal térhetett haza.

5 nap, napi 2 edzés, 12 különböző teljesítményű futó, egy kemény edző, a RW csapata, és egy szuper helyszín: ebből állt össze múlt héten a Generali Runner's World Futótábor, ahonnan mindenki szuper élményekkel, egy kis izomlázzal(?), hatalmas motivációval és új futópajtásokkal térhetett haza.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Életem első futótábora

A Generali a Biztonságért Alapítvány által támogatott futótáborunkat első alkalommal rendeztük meg, és be kell vallani, hogy kicsit még bizonytalanul, hiszen semmi tapasztalatunk nem volt benne, mégis egy szuper tábor született belőle. Az egyik részvevőnk, Sanya, aki a feleségével érkezett Siklósról, például így nyilatkozott utána:

„Csodálatos helyen, egy kiváló csapatban futhattunk párommal. Kedves embereket ismertünk meg, és kölcsönösen támogattuk egymást a nehéz pillanatokban, mert azért valljuk be Sanyosz Mester gondoskodott róla, hogy legyenek ilyen pillanatok is… Fantasztikus élményekkel gazdagodtunk, szuper programokon vehettünk részt. Köszönjük a szervezők munkáját, találkozunk a másodikon!”

Az első közös bemelegítés
forrás: Jekken Péter
Az első közös bemelegítés

A tábor Tapolcán zajlott, a négycsillagos Hungest Hotel Pelionban, ahova szerda délután csekkolt be a csapat. Edzőnk, Markocsán Sándor és a Runner's World meleg fogadtatása után azonnal egy Asics lábelemzésen vehettünk részt, ahol mindenki megtudhatta, hogy merre dől a lába, milyen cipőre van szüksége, és aztán le is tesztelhetett egy lábára illő darabot. Utána egy könnyed erődszéli futásra indultunk, bevezetőnek pedig épp elég is volt.

A híres nevezetes tapolcai futókör
forrás: Jekken Péter
A híres nevezetes tapolcai futókör

Másnap egy technikai edzéssel kezdtünk, este szintén a terepen toltuk meg, a következő napon egy váltóversennyel töltöttük a reggelt, és egy sor szuper edzéssel ment minden tovább egészen szombatig, amikor is egy 16km-es hegyi futással zártuk a napot, és felmentünk a Csobánci várhoz, a kilátásért minden lépés megérte.

Edzőnk, Sanyosz jól meghajtott minket, de persze ő is csupa pozitív élménnyel indult haza:

„Hihetetlenül jól éreztem magam, tényleg nagyon jó volt az "alapanyag", edzői szemmel pedig óriási kihívás volt megoldani 12 különböző felkészültségű ember edzéseit, hogy mindenki egyaránt azt érezze, hogy odafigyelnek és rá. Nagyon tetszett, hogy az ország különböző részéről jött futók, akik életükben először látták egymást, a cél érdekében milyen gyorsan tudtak közösséget alkotni, és alázattal végigcsinálni a napi 2 edzést úgy, hogy volt, aki heti 2 edzésből érkezett a táborba. Alázatból, fegyelemből, céltudatosságból mindenki jelesre vizsgázott, várom a folytatást, ott vagyunk már??!!!”

Kép

Az edzőtáborban persze a futás mellett sokat wellnesseztünk (note: ne szaunázzatok futás előtt, ha lehetséges, mert igencsak csökkentet módban tudjátok majd nyomni az edzéseket, ennek egyik résztvevőnk, Klári a megmondhatója, aki kíváncsi volt, igaz-e az állítás, és hát igen, igaz volt…), és egy táplálkozásról szóló előadáson is részt vettünk, amelyet szakértőnk MacPherson Éva tartott. Meglátogatott minket két Asics FrontRunner, Szabó Nóri és Hegyi Gábor, és egy workshopon a márka történetét is megismerhettük. Szuper volt, na! A kemény mag még vasárnap egy másik hegyi futást is bevállalt, szóval mindenki kipurcanva tért haza.

Asics cipőteszt
forrás: Jekken Péter
Asics cipőteszt
Kép
forrás: Jekken Péter

Egy másik résztvevő, Évi, aki szintén a párjával jött, ezt írta utána nekünk:

„Nagyon örülünk, hogy megismerhettük az RW csapatát! Eddig csak az újságban és a neten láttunk benneteket, de itt végre élőbe is találkozhattunk. Gyönyörű helyet választottatok a tábornak, ami teli volt kihívásokkal, nekünk már egy kisebb terep vagy emelkedő is nagy változás volt, mivel nálunk, Hevesen nincs semmi ilyesmi. Kiléptünk a komfort zónánkból, és ebből lehet fejlődni, előre haladni. Jó kis csapat lettünk!”

Klára, aki még a Tihany félmaratonra is elugrott a táborból, ezt írta nekünk:

„Azért örültem meg nagyon a futó tábornak, és találtam nagyon szuper ötletnek, mert én teljesen amatőrként kezdtem el futni, és mindig is szerettem volna sok olyan dolgot meg tudni a futásról, ami nagyon fontos ahhoz, hogy ne kövessek el esetleg olyan hibákat, amik sérüléséhez vezethetnek. A másik dolog, ami fontos volt, hogy a verseny szempontjából, mik azok a hasznos tanácsok amik elő segítik pl. az idő le csökkentését, hogy kevesebb idő alatt fussam le a távokat, hogy készüljek fel. Pont erre kaptam segítséget itt a táborban. Sanyosz nagyon jó edzőnk volt, odafigyelt mindenre. Gyönyörű helyeken futottunk, nagyon jó kis csapat jött össze. Remélem, hogy részt vehetek legközelebb is a Runner's World futótáborban.”

A többi képet itt nézheted meg:

Nézd meg a galériánkat> 17 kép
Ilyen volt a Generali Runner's World Futótábor

Ugye, bánja már, aki kihagyta?!

Jövőre futod az első maratonodat? Fogadd meg a következő tanácsokat a felkészüléshez!

Olvasónk idén több félmaratont is teljesített, viszont jövőre már a maratoni távot is szeretné lefutni. A következő kérdést küldte szakértőnknek, Szántó Nellinek:

"Egy hónapon keresztül minden nap 20 percet aludtam délután, ez lett az eredménye"

AC Shilton, amerikai újságíró tesztelte le, milyen az, ha minden napra beiktat egy-egy rövid délutáni szundit. Íme a beszámolója.

Elindult a nevezés a 2018-as Generali Runner’s World Runra!

Jövőre is rajthoz állhattok április 22-én, Balatonfüreden!

Hangulatos hófödte Nagy-Szénás a Budai Trailen

Míg lent a városban már éppen elolvadt az idei első hó, a Budapest környéki hegyekben még bőven akad téli ínyencségből.

5 tanács, amit fogadj meg az alapozó időszakban

Hogy a következő évben sokkal jobban menjen a futás, mint idén!

Ezért fontos, hogy mindig lenyújtsd a vádlidat futás után!

Lehet, hogy vádlid kimarad a szokásos nyújtórutinból, pedig igazán fontos, hogy erre a testrészre is időt szánj!

Így használd a guggolást arra, hogy fogyj, gyorsabb legyél és csökkentsd a hátfájdalmat

Mindegy, milyen a testalkatod és mi a célod, a következő gyakorlatok segíthetnek abban, hogy erősebb, fittebb és gyorsabb legyél.

Ha puhábban érkezel a talajra, egy csomó sérülést megelőzhetsz

Egy új kutatás arra világított rá, hogyan segíthet a lépésed megváltoztatása abban, hogy egészségesebb legyél.

"Egy héten keresztül minden nap 3 tojást reggeliztem, íme az eredmény"

Egy nagy adag protein jobb hatással van a szervezetedre? Stephanie Eckelkamp, amerikai újságíró kipróbálta. Íme a beszámolója:

3 rövid, de őrülten jó zsírégető edzésterv sietős napokra

A karácsony előtti sürgés-forgásban egyre nehezebb időt szakítani a sportra, ezért mutatunk most három nagyon hatékony, de rövid intervall futóedzéstervet, amivel formában tarthatjátok magatokat!

Mire jó az SMR-henger és hogyan érdemes kezdőként használni?

Megvetted, de nem tudod, hogyan használd? Mutatjuk!

Mítoszok a regenerációról, amiknek nem szabad bedőlni!

Nem, a sorozatnézés a kanapén nem túl jó módszer a regenerációra.

Sondre Moen edzője is megosztotta véleményét a futó fukuokai rekordjáról

Sondre Moen vasárnap Európa-csúcsot futott és ezzel ő lett az első, nem afrikai születésű futó, aki 2:06 alá tudott menni maratoni távon.

Egy újabb pozitívum! Így erősíti a futás az önkontrollt

Kiderült, a sportolóknak sokkal erősebb az önkontrolljuk, mint a kevésbé aktív életmódot folytató embereknek.

3 szuper ízületvédő ital – megelőzésre és kezelésre is

Nem csak az ízületeid egészségét védik, de csökkentik a gyulladásokat és egészségesen tartanak!

Történelmi rekord: Sondre Moen megdöntötte az európai maratoni csúcsot!

A norvég futó tegnap írt történelmet, ugyanis a Fukuoka Marathonon megdöntötte az európai rekordot 2:05:48-as időeredménnyel.

Szakértőink
Kérdezz szakértőinktől!

Mindegy, hogy edzéssel, táplálkozással, fogyással, futóruházattal, cipőkkel kapcsolatban vagy bizonytalan, a legprofibb szakemberek készen állnak, hogy megválaszolják a kérdéseidet, és segítsenek neked jobb futóvá és sportolóvá válni!

Csanya

terepfutásfutás

Terepfutóként, versenyszervezőként és a Terepfutás.hu alapítójaként is ismerhettek. Sokak szerint egyszemélyes felelőse vagyok a versenyeimen rendszeresen ismétlődő esőnek, sárnak, kánikulának (ez természetesen alaptalan pletyka csupán). Másfél évtizedes terepfutó (és esőtáncos) múlttal várom kérdéseiteket. 

Kérdezek tőle

Darabos Balázs

futáskiegészítő edzéscore edzés

Darabos Balázs vagyok, testnevelő tanár, atlétika- és erőnléti edző. A modern sport világában egyre nagyobb jelentőséggel bír az, hogy egy edző minél több oldalról képes legyen megtámogatni a fejlődési lehetőségeket. A fizikális felkészültség, a terhelés helyes adagolása, a fejlesztésre szánt gyakorlatok kiválasztása és minősége, valamint az előrelépés ellenőrzése egyaránt fontos és elengedhetetlen feladat. Erőnléti edzőként folyamatosan követem a legújabb edzésmódszereket, az edzéselmélet változásait. Fontosnak tartom, hogy mindig új inger érje a versenyzőimet, ezáltal a fizikális felkészítés nehézségeit is próbálom áthidalni a legújabb eszközök és lehetőségek által. Hiszem, hogy egyénre lebontva, az egyéni sajátosságokat szem előtt tartva kell igazítani a fizikális felkészítési tervet, mely sportáganként változik, ezért fontos a sportági mozgásforma helyes és pontos biomechanikai és anatómiai ismerete. Munkám során mindig elsődleges szempont volt a prevenció, a megelőzés és a folyamatos fejlődés. Az Adidas Runners csapatában ezen elvek alapján próbáljuk a sport felé irányítani az embereket, illetve kialakítani bennük azt az igényszintet, hogy mindig szakképzett és minőségi folyamatok részesei lehessenek!

Kérdezek tőle

Frányó Eszter

táplálkozássporttáplálkozásétrenddiéta

A táplálkozásnak önmagában nincs teljesítményfokozó hatása, de ha nem megfelelően viszed be a tápanyagokat, azzal nagyban ronthatsz a teljesítményeden. Dietetikusként az a célom, hogy kihozzam belőled a maximumot, méghozzá olyan személyre szabott tanácsokkal és étrenddel, amiben nem hagyom figyelmen kívül azt sem, hogy mi a kedvenc ételed. Fordulj hozzám bizalommal.

Kérdezek tőle

Fülöp Tibor

futáspulzuskontrollteljesítménydiagnosztikakerékpárhegymászás

Az edzőképzést és teljesítménydiagnosztika képzést Németországban végeztem. A Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatójaként elsősorban állóképességi sportolók sportágspecifikus teljesítménydiagnosztikájával, valamint személyre szabott edzéstervezéssel foglalkozom. A hazai edzőképzésben több mint 15 éve jelen vagyok szaktárgyi oktatóként. Szabadidőmben hegyivezetőként és barlangkutatóként tevékenykedem.

Kérdezek tőle

Gadányi Bálint

maratonmaratoni felkészülésfutás

Pécsen végeztem testnevelő-edző szakon. Gyerekkorom óta sportolok. Több sportágat is versenyszerűen űztem. A leghosszabb időt atlétaként töltöttem el. Magasúgróból lettem középtávfutó, majd a hosszabb utcai versenyek kezdtek el érdekelni. 2009-ben egy komoly betegségből való felépülés melléktermékeként a triatlonban kerestem a megújulást. Azóta 9x teljesítettem az ironman távot. Legjobb maratoni időm: 2:54, a legjobb ironman időeredményem pedig: 9:48. 

Kérdezek tőle

Janota Zoltán 'Johnny'

triatlonTRXspinningtáplálék-kiegészítők

A triatlon az életem fontos része több mint 26 éve. Ez idő alatt szerzett 13x ironman finisher-, 2x féltávú-, és 5x Somogy Megyei Duatlon Bajnoki címemmel rengeteg értékes tapasztalatot szereztem a fizikai és mentális felkészülésben. Kétdiplomás edzőként, Spinning- és TRX oktatóként segítem sok sportoló, vállalatvezető és átlagember minőségi sportolását, céljaik elérését itthon és külföldön. A BioTechUSA állóképességi szakértőjeként, cikkíróként és tesztelőjeként a táplálék-kiegészítők világában is igyekszem hatékony támogatást nyújtani mindenkinek.

Kérdezek tőle

Kiss Áron

futáskiegészítő edzéscore edzés

Erőnléti edzőként hat sportág versenyzőivel foglalkozom egyéni- és csapatszinten egyaránt, a hobbisportolóktól a kétszeres olimpiai bajnokig. Négy éven keresztül dolgoztam egy labor szakmai vezetőjeként, ahol több száz sportoló felméréseit elemezve gyűjtöttem tapasztalatot döntően állóképességi sportokban.  Mindig is érdekelt, hogy milyen változtatásokkal nyújthat valaki jobb teljesítményt, vagyis melyek azok a tényezők, amelyek gátolhatják egy még jobb eredmény elérésében.  Aktív sportolóként a módszereket természetesen magamon is lelkesen tesztelem, legyen szó futásról, kerékpárról vagy általános erőnlétről. A futás több mint húsz éve része az edzéseimnek, elsősorban a 10km körüli versenytávokat kedvelem.  Az adidas Runners csapatával tapasztalatainkat felhasználva törekszünk arra, hogy edzéseinken minden résztvevő saját szintjén a legtöbbet profitálhassa, hatékonyan és egészségesen haladhasson tovább céljai felé.

Kérdezek tőle

Kis-Soós Zsanett

futásfutótechnikafutás várandósság alatt

Hazánk legrégebbi egyesületének, a Magyar Athletikai Club tagjaként, többszörös korosztályos magyar bajnokként, válogatottként és amerikai egyetemi sportösztöndijasként a versenysportban szereztem meg a legfontosabbat, ami az futáshoz szükséges lehet: a tapasztalatot. A legjobb félmaratoni időm: 1:17, és erre nagyon büszke vagyok. Az edzősködés, és az amatőr futókkal való foglalkozás alapjait már a Margitszigeti Atlétikai Club, illetve a NIKE Futóklub keretein belül sajátítottam el. Amikor kamaszkoromban elkezdtem futni, sokan egyszerűen nem értették, hogy miért ragadok nap mint nap futócipőt. Mára szerencsére változott a világ, sokszor ugyanezek az emberek keresnek fel, hogy segitsek nekik a fejlődésben, továbblépésben. Hihetetlenül jó érzés, hogy aktív részese lehetek annak a folyamatnak, amikor az "unalmas, monoton, értelmetlennek" tartott futás lassan-lassan trenddé, menővé, divatossá válik.

Kérdezek tőle

Lőrincz Olivér

ultrafutásterepfutásfutáskerékpár

Testnevelő és kerékpáros mesteredző vagyok. Az utóbbi bő 10 évben már a futásban mélyültem el igazán. Én magam is aktívan terepfutok, többek közt az utóbbi 10 évben megszakítás nélkül részt vettem az UTMB valamelyik versenyén. Edzői karrieremben az 5x megnyert Spartathlonra és a 24 órás világbajnoki címre vagyok a legbüszkébb.

Kérdezek tőle

Lubics Szilvia

futásultrafutásmotiváció

Lubics Szilvia vagyok, 3 kamasz srác anyukája, fogorvos, ultrafutó. 7 éve indulok 200 km-nél hosszabb versenyeken, főleg aszfalton versenyzek. 3-szor nyertem Spartathlont, egyszer Milano- Sanremot, ami Európa leghosszabb futóversenye. Nyolc 24 órás versenyem közül, egy kivételével mindig 200 km fölött futottam. 6 és 12 órás futáson tartom az országos csúcsot. Bár a futás nagyon fontos az életemben, imádom a munkámat és a legbüszkébb a családomra vagyo

Kérdezek tőle

MacPherson Éva

táplálkozásinzulinrezisztenciatermészetgyógyászatétrend

Egészség és táplálkozás terapeutaként az egészségmegőrzés természetes módjaiban és az IR életmódban szeretnék segíteni. Készen kapott tervek helyett gondolkozni tanítalak meg!

Kérdezek tőle

Markocsán Sándor

futásmaratonversenyzés

Többszörös magyar korosztályos, és mezei csapatbajnok futó voltam. Legjobb eredményeim: 5000: 14:05, 10000: 29:17. (van még 2:39-es maratonom is, ami csak azért is különös, mert 17 (!) évesen futottam). A Nike Futóklub edzője vagyok, de sok egyéni tanítványom is van a #sanyoszistallo égisze alatt.

Kérdezek tőle

Pulay Szilvi

személyi edzéscore edzéskiegészítő edzésaerobik

Tapasztalatból tudom, hogy a testmozgás nem csak a testet, de a lelket is felüdíti. Kezdetben 3-4 éven át az alakformáló aerobik edzések jelentették számomra a fő csapásirányt, jelenleg ezek mellett rendszeresen tartok köredzést, funkcionális tréninget. Szerintem fontos, hogy a havi edzésprogram kiszámítható, de változatos legyen. Fontosnak tartom a helyes táplálkozást, hiszen elengedhetetlen része az egészséges életmódnak, így szívesen adok tanácsot ebben a témában is.

 

Kérdezek tőle

Rajnay Kata

gyógytornászkinesio tapemanuálterápia

Gyógytornász, manuálterapeuta, SMR-, Kinesio tape terapeuta vagyok. 2010-ben végeztem el az egyetemet, és saját sportmúltamból és a korábbi sérüléseimből adódóan a sportrehabilitációval kezdtem foglalkozni és abban az irányban kezdtem fejleszteni is magam. Az utóbbi években rengeteg futó-, triatlon-, fitnesz- és strandröplabda rendezvényen fordultam meg, mint terapeuta. Ebből adódóan rengeteg olyan hobbi-és élsportolóval találkoztam és találkozom azóta is nap mint nap, akiknek akut vagy éppen hosszú ideje fennálló, krónikus panaszaik vannak. Szeretnénk a lehető legtöbb sportembernek segítséget adni a bemelegítés-, a helyes edzés kivitelezés- és a megfelelő levezetés területein. Ebben lehetek segítségedre csapatommal, akik válogatott szakemberek a prevenció, rehabilitáció-, sportspecifikus rehabilitáció és a megfelelő ergonómia, ezáltal az újra sérülés megelőzésének témáiban.

Kérdezek tőle

Sipos Fanni

Futásfutómozgásfutótechnikakezdő futók

Teljesítménydiagnosztikai vizsgálatok mellett futók mozgását elemzem, amit Hamburgban volt lehetőségem elsajátítani. Így edzéstervek írása közben nem csak az élettani, hanem a biomechnaikai szempontokat megfigyelve igyekszem kihozni a futókból a maximumot. A Semmelweis Egyetem Testnevelési Karán végeztem humánkineziológia szakon, kedvenc területem a terhelés élettan volt, amiben az Ensport laborvezetőjeként van lehetőségem elmélyülni. Futás mellett nagyon szeretek utazni, így az utazás dátumát gyakran 1-1 futórendezvényhez, versenyhez igazítom.

Kérdezek tőle

Szántó Nelli

személyi edzéstriatlonfutásamatőr futás

Gyermekkorom óta a sport határozza meg az életem. 12 évig versenyeztem triatlon és országúti kerékpár sportágakban, majd az egyetemi évek beköszöntével felhagytam az élsporttal, de a mozgás szeretete továbbra is a mindennapjaim része maradt. A Testnevelési Egyetem testnevelő-úszó és triatlon-edző, illetve testnevelő-gyógytestnevelő szakain szereztem meg diplomáimat. Jelenleg személyi trénerként, azon belül főleg amatőr futók és triatlonosok edzőjeként tevékenykedem. Remélem, hogy a segítségemmel minél többen megtapasztalják az élményt, hogy milyen felelmelő érzés, amikor elérhetetlennek tűnő álmokat váltunk valóra önmagunk leküzdésével.

Kérdezek tőle

Szilágyi Tibi

futásterepfutásultrafutás

12 éve dolgozom futóedzőként. A Sportlabor mellett több mint hét évig voltam a tatai Nike Futóklub edzője, majd a Tatai Atlétikai Klubnál folytattam a munkámat. 2016-tól az Ensport színeiben segítem a futni vágyókat személyre szabott edzéstervekkel és tanácsokkal. A teljesítményfokozásnak mind az elméleti, gyakorlati és emberi összetevőit ugyanúgy fontosnak gondolom, így mindhármat szem előtt tartva próbálom futóimmal együtt, közösena legtöbbet kihozni belőlük. Számomra a sport sohasem lehet teher, csupán eszköz önmagunk megvalósításához, és saját korlátaink legyőzéséhez.

Kérdezek tőle

Vajda Zsuzsa

futásfutótechnika

Középiskolás korom óta szeretem a futást, komolyabban az egyetemi éveim alatt kezdtem el edzeni. A futás szakmai részével 2005 óta foglalkozom, edzőm, Dr. Török János hatására, aki kiváló szakember és nagyszerű pedagógus. A Brescia Maratonon elért 2 óra 44 perces eredményemre vagyok a legbüszkébb. A Margitszigeti Atlétikai Club és Nike Futóklub edzőjeként célom a lehető legtöbb emberrel megszerettetni ezt a sportot.

 

Kérdezek tőle

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Tedd meg velünk az első lépést a legújabb célod felé!

Csak 3570 Ft